Blogger Widgets

Експлуатація автомобіля з автоматичною коробкою передач




Не секрет, що керувати автомобілем, оснащеним автоматичною коробкою перемикання передач (далі АКПП) набагато простіше, ніж «механікою», проте, ті, хто перший раз сів за кермо такого автомобіля, незмінно стикалися з певними труднощами - що робити далі?

Для початку необхідно завести двигун і прогріти його. До речі, якщо автомобіль з механічною коробкою перемикання передач (далі МКПП) не так вимогливий до прогріву коробки передач, то для АКПП це більш важливо - непрогріта КПП може не переходити на вищі передачі. Заводити автомобіль необхідно тільки при селекторі АКПП, встановленому в режим P («парковка»). Отже, після декількох хвилин роботи двигуна трансмісійна рідина в АКПП розігріється до робочої температури, тепер можна починати рух. Для цього натисніть педаль гальма, потім переведіть селектор передач в режим D («рух»), відпустіть педаль гальма - автомобіль рушить! До речі, поширена помилка водіїв, раніше керували тільки автомобілем з «механікою» - відпускати гальмо плавно, схоплюючи момент руху - в їхньому розумінні гальмівна система імітує зчеплення. Це неправильно - в автомобілі з АКПП плавність рушання досягається не за допомогою поступового включення зчеплення, а спеціальним пристроєм - гідротрансформатором, який не вимагає керування водієм.

Автоматична коробка передач теж має важіль перемикання, тільки він називається селектор і служить для вибору режиму роботи коробки передач. Звичайно, кожна модель може мати свої особливості, а, значить, і додаткові режими, проте стандартний їх набір такий:

  •    «Р» - режим парковки. У деякому роді аналог парковочного гальма - використовується для блокування вихідного валу коробки передач, використовується при тривалих стоянках. Однак, не рекомендується залишати автомобіль в цьому режимі на ухилі - під вагою вашого авто фіксатори валу можуть бути зламані;
  •    «D» - режим руху. Це основний режим АКПП - відбувається автоматичне перемикання швидкостей, зазвичай рекомендується рухатися в цьому режимі, не перемикаючись на інші. Існують так само інші режими руху, наприклад, «1», «2»,   
  • «L» - означає, що «автомат» буде перемикатися лише на 1 швидкість, на 1 і 2 швидкість і так далі. Це дозволяє рухатися з невеликою швидкістю постійно, або застосовувати гальмування двигуном.
  •    «R» - задній хід, перемикатися в цей режим (як і в режим парковки) можна тільки при повній зупинці автомобіля!
  •   «N» - нейтральний режим, перемикання передач не відбувається. Використовується під час короткої зупинки і буксирування (про що сказано далі).

Як правильно доглядати за «автоматом»?

Автоматична коробка передач - найскладніший елемент автомобіля, і піклування вимагає відповідного. Багато фахівців стверджують, що найбільш небезпечний для «автомата» перегрів, через нього ресурс агрегату зменшується, з'являються деформації в ущільнювачах, починає текти масло з картера. Звідси випливає, що навантажувати такий автомобіль надмірно не слід.

Основне технічне обслуговування автоматичної трансмісії зводиться до перевірки рівня масла і його своєчасної заміни. На відміну від механічної коробки передач, де масло міняється рідко, «автомат» вимагає щорічної заміни трансмісійної рідини, або через кожні 30-40 тисяч кілометрів. Отже, які ж правила слід дотримуватися? По-перше, перевіряти рівень масла в коробці - недолік трансмісійної рідини призведе до пробуксовки гідротрансформатора, а значить до його перегріву, занадто високий рівень масла приводить до спінювання, а це може призвести до виходу АКПП з ладу! Тому уважно стежте за рівнем рідини, при необхідності доливайте суворо відведену кількість масла! Перевірити рівень рідини неважко - для початку прогрійте «автомат» поїздкою кілометрів на 8-10, потім встановіть автомобіль на рівну площадку, дістаньте щуп з гнізда, протріть його, вставте знову і витягніть - характерний слід масла вкаже його кількість в картері коробки.

До речі, зовнішній вигляд трансмісійної рідини може багато про що розповісти. Масло у справній автоматичною КПП має червонуватий колір, але в той же час воно прозоро, не має особливого запаху, не містить ніяких дрібних частинок, стружок, тирси, крупинок металу. Якщо рідина має коричнюватий колір, темніший, ніж зазвичай, значить, її необхідно замінити. До речі, темний колір рідини, а також запах горілого металу, частинки або крупинки у вигляді домішок масла говорять про прийдешні несправності АКПП - можливо, починають пригорати тертьові деталі. У такому випадку намагайтеся не відкладати момент відвідання спеціалізованого автосервісу - у випадку несправності ремонт АКПП буде коштувати в рази дорожче.

Як не вивести АКПП з ладу? 

Як вже говорилося - автомат більш складний пристрій, тому вимагає більш дбайливого ставлення, ніж механічна коробка. Якщо «механіку» практично неможливо вивести з ладу, то АКПП не може похвалитися такою надійністю - в ході її експлуатації необхідно враховувати деякі особливості.

Заборонено перемикати селектор АКПП в режим R або P під час руху автомобіля. Звичайно, якщо ваш «автомат» досить надійний, автомобіль просто затихне, однак, швидше за все, трансмісія просто вийде з ладу. Перемикатися в ці режими можна тільки після повної зупинки автомобіля!

АКПП мають цікаву функцію, звану кік-даун. Це можливість різкого прискорення автомобіля за рахунок перемикання на нижчу передачу. Перемикання подібного роду відбувається через різке натиснення на педаль газу. Однак, постійно використовувати цю властивість не варто - це знижує ресурс коробки передач, та й витрата палива збільшується.

Як вже говорилося в цій статті, намагайтеся не перевантажувати автомобіль - це відноситься до буксирування інших автомобілів важче вашого або великих причепів. Однак, для перевезення стандартних причепів «автомат» цілком підходить, головне знати міру!

Автоматична коробка передач не любить бруду і слабкого дорожнього покриття - буксувати на такому автомобілі не варто, є ризик того, що «автомат» перегріється і вийде з ладу. До речі, якщо ви забуксували на автомобілі, то вибиратися на сухе місце методом розгойдування автомобіля «вперед-назад» не можна, можна пошкодити трансмісію, краще попросити допомоги у інших водіїв, щоб вас витягнули на рівну ділянку. Однак, якщо поблизу немає кому допомогти, спробуйте все ж вибиратися таким способом, тільки перемикання слід робити із затримкою - ловіть момент, коли автомобіль потрапляє в «мертву точку», тобто практично не рухається. 
Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 коммент.

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
Posts RSSComments RSS
Back to top